Jump to content
¯\_( ツ)_/¯
  • TAD GROUP are currently hiring penetration testers. Please read the topic in Career Central subforum.
  • Sponsored Ad

Avatara

Модератори
  • Мнения

    309
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    44

Avatara last won the day on Септември 11

Avatara had the most liked content!

Обществена Репутация

184 Excellent

12 Последователи

Относно Avatara

  • Ранг
    Напреднал

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

  1. Avatara

    If Else C++ Example ...

    Още малко по темата. Многократно да съм писал, че е добре да се изучава RAD Studio. Причината за това е, че не друг, а братята иезуити са тези, които диктуват какво ще се случва в програмирането и не само. Все пак са заплатили за това няколко десетки милиарда и едва ли са го направили без причина. Сега по същество ... Описание на if, else ... в C++ може да намерите на този адрес. http://docwiki.embarcadero.com/RADStudio/Tokyo/en/If,_else Общото в структурите при C и C++ тук: http://docwiki.embarcadero.com/RADStudio/Tokyo/en/If,_elif,_else,_And_endif И пак ще повторя: C++ е език с общо предназначение с всички произтичащи от това последствия. Синтаксисът му се гради на т.н. "обратен полски запис", което също води, до редица специфични изисквания. Никога не го забравяйте.
  2. Avatara

    If Else C++ Example ...

    И малко тънкости от занаята ... Я да видим какво интересно има в този код? #include <iostream> using namespace std; int main() { setlocale(0, ""); double num; cout << "Въведете произволно число: "; cin >> num; if (num < 10) cout << "Числото е по-малко от 10." << endl; else if (num == 10) cout << "Числото е равно на 10." << endl; else // иначе cout << "Числото е по-голямо от 10." << endl; return 0; } Или в този ... #include <iostream> using namespace std; int main() { setlocale(0, ""); double num; int k; cout << "Въведете произволно число: "; cin >> num; if (num < 10) { cout << "Чисото е по-малко от 10." << endl; k = 1; } else if (num == 10) { cout << "Числото е равно на 10." << endl; k = 2; } else { cout << "Числото е по-голямо от 10." << endl; k = 3; } cout << "k = " << k << endl; return 0; } ОТГОВОР: Трябва да се научите да броите скобите и ... понякога може да не ползвате затваряща скоба, но ... това е само за добре владеещи езика.
  3. Avatara

    If Else C++ Example ...

    Забравих да спомена, че Microsoft, Apple, Oracle, IBM, Google и др. твърдо са решили до края на 2030 година да турят край на извращението "отворен код". като начало въвеждат редица ограничения пред разработчиците. За сега Java Script няма да се бута, но ... само при определени условия. Както е казъл народът: "Кучето скача според тоягата.". Този път обаче тоягата май ще послужи и за друга цел. Та ... Внимавайте какви езици за програмиране изучавате. И не е зле да четете официалните служебни бюлетини на големите компании ...
  4. Avatara

    If Else C++ Example ...

    И още един пример ... if (num < 10) { // Ако числото е по-малко от 10. ... cout << "Числото е по-малко от 10." << endl; } else if (num == 10) { // ... или ако числото е равно на 10. ... cout << "Числото е равно на 10." << endl; } else { // .. и ако е по-голямо ... cout << "Числото е по-голямо от 10." << endl; } Забележка: C и C++ са диаметрално различни езици. C++ за .NET няма и никога не е имало. Има нещо, коетопозволява C++ да се имплеметира в .NET, но това е друга тема. Езиците за .NET са както следва: Delphi*; C#; F#; J# Viaual Basic for .NET (няма нищо общо с Viaual Basic). Забележка: Колкото и да не се харесва на някого към настоящият момент Delphi e e единственият познат императивно обектно ориентиран език за програмиране със строго статична типизация на променливите. C++ е просто компилируем, статистически типизиран език за програмиране с общо предназначение. Никога не бъркайте Objective C със C++. Различни са. Когато искате да ползвате C++ в средата на .NET се ползва C++/CLI . Тук обаче трябва да познавате Unified Type System (UTS), което изисква сериозно познаване на ISO и по-специално ISBN 1-59059-705-2. Също така трябва да сте наясно какво е Common Language Infrastructure (CLI). Като цяло е добре да сте наясно с Managed C++, но така както е стандартизиран от ECMA (ECMA-372), а това ни връща към изучаването на Delphi. Както всички знаем в България Delphi е много мръсна дума и този език за програмиране би трябвало да умре (да се заличи, да се затрие, да се забрави веднъж и завинаги и пр. и пр.), но ... той категорично отказва да го направи и не само се развива, но и в момента последната версия (виж. 12.2 Tokyo) си е прекрасен инструмент от 2018 година, който няма аналог. Ако слушате някои български "експерти" те ще ви кажат да не се занимавате с него. Аз лично мисля, че са прави, защото е най-добре да се мъчите да откривате топлата вода, колелото, огънят и кебапчетата, както и да вярвате, че Слънцето изгрява от Запад и има триъгълна форма. на никого не му трябват конкуренти, така, че учете C#, Java, Python и други подобни дивотии. Така е модерно, но както знаем е модерно и да си ... педал.
  5. Avatara

    If Else C++ Example ...

    Пример за if .. then ... else на C++ #include <iostream> using namespace std; int main() { setlocale(0, ""); double No; cout << "Въведете произволно число: "; cin >> No; if (No < 10) { // Ако въведеното число е по-малко от 10. ... cout << "Това число е по-малко от 10.." << endl; } else { // В противен случай ... cout << "Това число е равно или по-голямо от 10." << endl; } return 0; }
  6. Avatara

    Коя музика Ви дава настроение днес ?

    Определено ще бъда в добра компания ...
  7. Avatara

    Коя музика Ви дава настроение днес ?

    Но определено селянията ми е в кръвта ...
  8. Avatara

    Коя музика Ви дава настроение днес ?

    Но имам слабост и към класиката ...
  9. Avatara

    Коя музика Ви дава настроение днес ?

    Аз съм по леките жанрове ...
  10. Avatara

    сертификат за кибер сигурност

    Ако ми позволите ще Ви запозная с едно различно становище. Преди да говорим за каквато и да било киберсигурност не е зле да се запознаем със съдържанието на този документ: https://www.commoncriteriaportal.org/files/ccfiles/CCPART1V3.1R5.pdf Що се отнася до Cisco, може да прегледаме това: https://www.cisco.com/c/en/us/solutions/industries/government/global-government-certifications/common-criteria.html Лично аз бих Ви препоръчал да изгледате този видеоматериал, ако нямате желание да четете документацията. https://www.alliedtelesis.com/documents/video-what-common-criteria
  11. Avatara

    C++ STL Vector

    Благовест, Не иска да си продължи темата и това е. Запънал се е като магаре на мост и не иска да каже най-важното: ЗА КАКВО СЛУЖИ ТОВА НА ПРАКТИКА? Нека започнем с графиката. Има я в игрите, във видеото, в камерите, в иконите и къде ли още не. Няма съвременен компютър, който да не поддържа някакъв графичен стандарт. Познаването на графичните стандарти е като въздуха и водата за всеки един хакер. От там може да извлечем ужасно много полезна информация. Като начало нека да видим какво е това JPEG? Mасово битува мнението, че JPEG е поредният стандарт за растерна графика. Аз не споря. JPEG е съкращение от Join Photographic Experts Group. Реално това не е просто поредния графичен формат, а доста сериозен алгоритъм за компресиране на растерна графика. Да се ползва JPEG е лесно, но да се анализира структурата му, се изисква сериозна подготовка и солидни познания. Всеки истински хакер знае, че файлът JPEG се състои от поредица от маркери, всеки един от които започва с байт OxFF. на практика това е последователност от данни, чиято дължина зависи от редица фактори. Ако трябва да бъде представено теоретично, най-близкото е единичен вектор (вектор ред или вектор стълб, според предпочитанията), чиито елементи са байтове. Растерното изображение се преобразува от матрица (пиксел с координати Xi, Yi и цвят R, G, B и прозрачност Alpha) в YCbCr (или YCbCr, Y′CbCr, Y Pb/Cb Pr/Cr, Y’CBCR или YCBCR, за което ще говорим в отделна тема), а това си е основен формат при цифровите камери и не само (а камерите служат за контрол, както знаем). За сега няма да ви занимавам с математика, но без инженерни познания няма да минем. Каналите Cb и Cr се пренареждат като блокове от пиксели, като за всеки един блок се определя средна стойност. Всеки един канал се разбива на блокове с размерност 8x8. Всеки един блк се подлага на дискретно-косинусово преобразуване (нали ви казах, че няма да ни се размине математиката) което си е разновидност на дискретното Фурие преобразувание. Получаваме DC и AC коефициентите на матрицата (за това ще говорим отделно). Получените коефициенти се квантуват, или казано просто всеки един се умножава с коефициент от квантовата матрица (това едва ли сте го разбрали, но за сега ще оставим нещата така). като приключим с тази дивотия кодираме с алгоритъма на Хафман. В резултат на всичко това се получава следната картинка: Забележка: Тази и следващите графики, свързани със структурата на JPEG са от Филип Володин (@Fil) Елементите на всеки един блок Yij, Cbij, Crij не са нищо друго освен елементи на матрицата на коефициентите на дискретно-косинусовото преобразувание, закодирани посредством алгоритъма на Хафман във вида: Y00Y10Y01Y11Cb00Cr00Y20 Запълването на квантовата таблица ( Маркер [FF DB]: DQT ) е познато като zigzag order. Маркер [FF C4]: DHT e Хафман таблица, която може да представим като граф. Да кажем, че нашият инструмент ще има ето такъв вид: Много полезни функции от гледна точка на хакера (най-вече Remote any GPS section). Но нека видим този инструмент от гледна точка на ... ДАНС (примерно, makar реално може да употребим и FSB, ГРУ, CIA, КГБ, и каквото се сетите). Каквото и да си говорим това е едно от любимите средства на всички изпълнители на The National Military Strategy ... Както сами може да се убедите с подобен инструмент упълномощените лица могат да ви хванат по бели гащи. Най-забавното е, че това което може да се получи се използва като доказателствен материал в съда. В примера е показано това, което може да се покаже. Освен него има още много, за което не се учи в университетите и на курсовете по програмиране, за него и дума не споменават Mozilla и Linux Foundation, отрича се от Google и само частично е описано в служебната документация на Microsoft, IBM, Sony, Adobe и др. компании. Лично аз на някои места съм писал глупости от вида CCCCCCCCCCCC, FFFFFFFFFFFFFFFFF, EEEEEEEEEEE и др. за нагледност. Сега нека обобщим. АКО ИСКАТЕ ДА СТЕ ХАКЕРИ ТРЯБВА ДА СЕ УЧИТЕ И ДА ПОЗНАВАТЕ НЕЩАТА В ДЕТАЙЛИ! Това, което ви изглежда "скучно" и "безсмислено" или "суха теория" може да се превърне в много мощно кибернетично оръжие само за часове, ако знаете как да го направите. Между "ползвам" и "правя" има огромна разлика. ПОКАЗАНИЯТ НА ПОСЛЕДНИТЕ ДВЕ ИЗОБРАЖЕНИЯ ПРОГРАМЕН ПРОДУКТ Е НАПРАВЕН ВЪЗ ОСНОВА НА ИЗЛОЖЕНOTO В ТАЗИ ТЕМА И TEMATA ЗА ОБХОЖДАНЕ НА ГРАФ . С негова помощ можете не само да четете и анализирате всяка мета информация, записана във файлове, но също така и да я редактирате или да я премахвате безвъзмездно. Този продукт не се продава нито се разпространява безплатно. Той служи само за добри и разумни неща. Всичко, показано е с учебна цел. Друг е въпросът дали схванахте "хакерският" момент в написаното.
  12. Avatara

    Къде намирате книгите, които търсите?

    Голяма част от литературата получавам служебно. Много информация се предоставя от големите компании, ако сте се регистрирали като разработчик при тях. Microsoft и Embarcadero са водещи в това направление, но напоследък и при IBM има сериозни промени. Имам on-line достъп до почти всички университетски библиотеки по линията на BS NGIT ( http://g-92.com/BS_NGIT/ENU/Articles/ ), но ... Предпочитам книжното тяло. Съществуват много големи разлики между това, което може да се прочете в internet и това в "истинските" книги. Голяма част от авторите го правят напълно умишлено. Така се купуват книгите. Предпочитам да пазарувам през азиатски издателства. Понякога се налага да си плащам за да чета. Това важи най-вече за стандартите. Визирам специализираните.
  13. Avatara

    C++ STL Vector

    Много добре. Грешките не са толкова важни. Важно е желанието и самата тема. Лично аз бих добавил малки разяснения. Например: Standard Template Library (STL) - Библиотека от стандартни шаблони, използвана в C++. Контейнер (container) — Област от паметта, където се съхранява набор от обекти. Итератор (iterator) — Набор от средства за достъп до съдържанието на контейнера. Определението за динамични масиви е много добро. Може да се добави, че при динамичните масиви размерът на масива се променя автоматично, когато добавим или премахнем елемент. Добре би било да се обясни какво е достъп по индекс О(1). Важно е да обясните, че става дума за буквата "О" а не за нула. Например стандартна бърза сортировка се изразява посредством зависимостта: O(n log (n)). За терминът "сложност" не съм убеден. Мисля, че правилният е "амортизация", но е възможно и да греша. Наистина ми е много приятно, че някой полага старание. Поздравления.
  14. Avatara

    Обхождане на граф в ширина. BFS.

    Много добре написан материал. Поздравления. Ако позволите малка препоръка. Добре би било да се разясни защо е важно да познаваме методите на обхождане на графове (и използването на динамични структури, като цяло). Къде се ползва това? Какви са практическите приложения? Може да се започне с най-елементарното - компютърната графика или намиране на най-краткия път. Лично аз бих започнал с намиране на най-краткия път и как това се използва при картографските системи. И не забравяйте алгоритъма на Дейктра (Dijkstra's algorithm), както и този на Флойд-Уоршел ( Robert Floyd ) и А* (A Star Algoritm - намиране на първото най-добро съвпадение). Пример Реализация алгоритъма на Флойд за намиране на най-краткия път в граф. for K:= 1 to N do for I:= 1 to N do for J:= 1 to N do W[I, J] = min (W[I, J], W[I, K] + W[K, J]); Още веднъж поздравления за написаното. Признавам, че следя темата с огромен интерес.
  15. Ако ми позволите малки корекции в заявката. Какво се разбира под "web api"? Това е измислен от Браян Малоу термин (за справка, книгата му "Web API design. Crafting interfaces that developers love"). Едва ли ще повярвате, но web api е по-скоро термин свързан с граматиката, отколкото с IT разработките. Това, за което питате се нарича REST-дизайн. Казано простичко: Начин да направим нещата разбираемо и просто за употреба. Всеки един REST-сървър притежава набор от сървърни методи (API). Tези методи се разработват. Трябва Ви такъв разработчик. SQL означава "Език за Структурирани Заявки". Самият SQL е форма на заявка към СУБД. Важно е да се уточни с каква точно СУБД ще се работи. DB2, MS SQL, IB, Firebird, My SQL, Oracle или някаква друга? Всички те имат специфика както в частта за работа с BLON и CLOB полета, така и при пълнотекстово търсене. Пълноценен REST сървър може да си изтеглите и от този форум.
×

Important Information

За да посещавате този уебсайт е необходимо да се съгласите с Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.